목차 Greeting and Daily routine Look and Speak Listen and Repeat Lets chant Lets play closing 본문 Greeting and Daily routine ◦Hello, class ․Good morning, boys and girls. How are you? ․민지, What day is it today? ․준호, Hows the weather today? ․Wow! perfect!Greeting and Daily routine ◦Hello, class ․Good morning, boys and girls. How are you? ․민지, What day is it today? ․준호, Hows the weather today? ․Wow! perfect! ◦󰊱을 이용하여 Lets review ․(가방 속에 공을 넣으며)Where is the ball? - Its in the bag. ․You remembered very well! ○ Presentation of the objectives ․(가방 아래 공을 놓으며) Where is the ball? - Its under the bag. ․Excellent! ․(가방 위에 공을 놓으며)Where is the ball? - Its on the bag. ․Can you guess what are we going to study? - 자신의 생각을 여러 가지로 답한다. ○ Write the objcetive ◦󰊱을 이용하여 Lets review ․(가방 속에 공을 넣으며)Where is the ball? - Its in the bag. ․You remembered very well! ○ Presentation of the objectives ․(가방 아래 공을 놓으며) Where is the ball? - Its under the bag. ․Excellent! ․(가방 위에 공을 놓으며)Where is the ball? - Its on the bag. ․Can you guess what are we going to study? - 자신의 생각을 여러 가지로 답한다. ○ Write the objcetive 본문내용 opic 다양한 사물의 위치를 묻고 답하기 Materials 컴퓨터, CD-ROM,가방, 공, 모자, 지우개 등의 실물자료 Objec-tives 다양한 사물의 위치를 묻고 대답하는 말을 듣고 이해할 수 있다. 챈트하며 사물의 위치를 묻고 대답하는 말을 할 수 있다. 숨은 물건찾기 놀이에 즐겁게 참여할 수 있다. Proce- dures Contents TeachingLearning Activities Time ※Teaching points □Teaching aids Intro- duction Greeting Review Greeting and Daily routine Hello, class Good morning, boys and girls. How are you? 민지, What day is it 하고 싶은 말 초등영어 학습지도안 5학년 3단원 Its under the table 2/4 약안입니다. |
2013년 12월 13일 금요일
초등영어 학습지도안 5학년 3단원 Its under the table 2/4 약안입니다.
초등영어 학습지도안 5학년 3단원 Its under the table 2/4 약안입니다.
피드 구독하기:
댓글 (Atom)
댓글 없음:
댓글 쓰기